Tutaj już wewnętrzny Sokrates może odejść, a my spojrzymy na rezultaty tego dialogu.
Myślałem, że powinienem przyznać się do rozdrażnienia, a okazało się, że chodzi o żądzę władzy i zadufanie w sobie.
Zaczynałem od formalnego osądzenia wybuchowości, ale, w istocie, uważałem ją za usprawiedliwioną, normalną reakcję na tych niedbałych podwładnych. (I w tej skrusze widać było nawet coś szlachetnego: oto, chociaż sprawiedliwie się na nich rozzłościłem, tym nie mniej żałuję tego.) A okazało się, że powodem mojego wzburzenia nie jest troska o kogoś, ani o dobro sprawy, tylko urażona duma, i w tym nie ma nic sprawiedliwego ani naturalnego.
Zaczynałem od chłodnego sprawozdania, a teraz gorący wstyd zalał moją duszę: ponieważ wydawało mi się, że schyliłem głowę w pokorze, a wyszło na jaw, że stoję na spowiedzi przed Panem wziąwszy się pod boki i ustroiwszy siebie jakimiś papuaskimi piórami i nadymają policzki w poczuciu własnej ważności.
Jakże wstyd. To nie ja, nie ja, ja tego nie chcę, pomóż mi, Panie, zedrzeć to wszystko z siebie. Jeszcze minutę temu widziałem siebie jako wysoką, piękną palmę, z gracją chylącą swoje liście, a okazało się, że w rzeczywistości jestem bladym kiełkiem kartofla leżącego w piwnicy i cała moja nadzieja w tym, żeby dostać się do maleńkiego okienka, przez które przedziera się promień światła. (cdn)
FIODOR J.WASYLUK (Федор Ефимович Василюк), dziekan wydziału Konsultacji Psychologicznej Moskiewskiego Uniwersytetu Psychologii i Pedagogiki, w swoich pracach uzasadnia konieczność modlitwy: "Modlitwa umieszcza duszę w promieniach łaski, w nadziei na to, że ani jedna cząsteczka istnienia, ani jeden zalążek sensu, ani jedno poruszenie duszy nie będą zapomniane, odrzucone, obcięte, ale przez łaskę staną się sobą, urzeczywistnią pierwotny zamysł, przyobleką się w doskonałość."
Książka Fiodora Jefimowicza Wasyluka o niezwykle głębokiej, mocnej treści -
"Przeżywanie i modlitwa" ("Переживание и молитва. Опыт общепсихологического исследования", Москва, "Смысл", 2005)
nie jest jeszcze przetłumaczona na język polski.
Tym nie mniej, na blogu zostaną umieszczone fragmenty książki w języku oryginału.
Czynię to z potrzeby serca: aby tą pracą oddać chwalę Panu Bogu za dar wiary i owoce posługi Fiodora Jefimowicza Wasyluka
oraz dziękować Mu za opiekę nad moją rodziną.
Книга Федора Ефимовича Василюка "Переживание и молитва. Опыт общепсихологического исследования", Москва, "Смысл", 2005 не переведена еще на польский.
Тем не менее на блоге будут представлены фрагменты на языке оригинала.
Фрагмент 1: "МОЛИТВЕННАЯ АДРЕСОВАННОСТЬ ПЕРЕЖИВАНИЯ" (начало - 28 ноября 2011 г.)
Фрагмент 2: "ФОКУСИРОВКА МОЛИТВЫ НА ПЕРЕЖИВАЕМЫХ ОБСТОЯТЕЛЬСТВАХ" (начало - 6 марта 2012 г.)
От всего сердца хочу моими скромными усилиями восславить Господа за дар веры и плоды миссии Федора Ефимовича,
познакомить с его мыслями и опытом новых читателей,
а также выразить мою благодарность Господу за любовь и заботу о моей семье.
"Przeżywanie i modlitwa" ("Переживание и молитва. Опыт общепсихологического исследования", Москва, "Смысл", 2005)
nie jest jeszcze przetłumaczona na język polski.
Tym nie mniej, na blogu zostaną umieszczone fragmenty książki w języku oryginału.
Czynię to z potrzeby serca: aby tą pracą oddać chwalę Panu Bogu za dar wiary i owoce posługi Fiodora Jefimowicza Wasyluka
oraz dziękować Mu za opiekę nad moją rodziną.
Книга Федора Ефимовича Василюка "Переживание и молитва. Опыт общепсихологического исследования", Москва, "Смысл", 2005 не переведена еще на польский.
Тем не менее на блоге будут представлены фрагменты на языке оригинала.
Фрагмент 1: "МОЛИТВЕННАЯ АДРЕСОВАННОСТЬ ПЕРЕЖИВАНИЯ" (начало - 28 ноября 2011 г.)
Фрагмент 2: "ФОКУСИРОВКА МОЛИТВЫ НА ПЕРЕЖИВАЕМЫХ ОБСТОЯТЕЛЬСТВАХ" (начало - 6 марта 2012 г.)
От всего сердца хочу моими скромными усилиями восславить Господа за дар веры и плоды миссии Федора Ефимовича,
познакомить с его мыслями и опытом новых читателей,
а также выразить мою благодарность Господу за любовь и заботу о моей семье.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz