Książka Fiodora Jefimowicza Wasyluka o niezwykle głębokiej, mocnej treści -
"Przeżywanie i modlitwa" ("Переживание и молитва. Опыт общепсихологического исследования", Москва, "Смысл", 2005)
nie jest jeszcze przetłumaczona na język polski.

Tym nie mniej, na blogu zostaną umieszczone fragmenty książki w języku oryginału.

Czynię to z potrzeby serca: aby tą pracą oddać chwalę Panu Bogu za dar wiary i owoce posługi Fiodora Jefimowicza Wasyluka
oraz dziękować Mu za opiekę nad moją rodziną.

Книга Федора Ефимовича Василюка "Переживание и молитва. Опыт общепсихологического исследования", Москва, "Смысл", 2005 не переведена еще на польский.
Тем не менее на блоге будут представлены фрагменты на языке оригинала.

Фрагмент 1: "МОЛИТВЕННАЯ АДРЕСОВАННОСТЬ ПЕРЕЖИВАНИЯ" (начало - 28 ноября 2011 г.)
Фрагмент 2: "ФОКУСИРОВКА МОЛИТВЫ НА ПЕРЕЖИВАЕМЫХ ОБСТОЯТЕЛЬСТВАХ" (начало - 6 марта 2012 г.)

От всего сердца хочу моими скромными усилиями восславить Господа за дар веры и плоды миссии Федора Ефимовича,
познакомить с его мыслями и опытом новых читателей,
а также выразить мою благодарность Господу за любовь и заботу о моей семье.

9 lipca 2011

Modlitwa i przeżywanie (13)

5. Rodzaje połączeń przeżywania z modlitwą.(zakończenie)

„Organizm”
Ostatni rodzaj relacji między modlitwą a przeżywaniem można umownie nazwać „Organizmem”. Przeżywanie może przekształcić się w modlitwę i organicznie być związanym z nią; w takim duchowo - psychicznym organizmie zachodzi przetapianie, przemiana psychicznego w duchowe, (…) z rozjaśnieniem samej tkanki życia psychicznego lub choćby niektórych jego obszarów.

Modlitwa staje się dla przeżywania narzędziem, które przekształca formę i układ procesu przeżywania od wewnątrz. Przeżywanie dzięki temu staje się procesem „uprawnym”, to znaczy procesem, uprawianym i pielęgnowanym przez modlitwę. Całe doświadczenie modlitwy zawarte w kulcie religijnym wchodzi w tkankę życia psychicznego i odkrywa w nim samym, a nie wnosi z zewnątrz, tajemnicę Królestwa („Królestwo Boże w was jest.” Łk 17, 21) Ale nie tylko połączenie spontanicznego, naturalnego a „uprawnego” dokonuje się w takim organizmie przeżywania-modlitwy, w nim jednoczą się także osobiste, indywidualne i wspólne, wspólnotowe. Przeżywanie w modlitwie przestaje być prywatną „samotną” sprawą, ono staje się aktem wspólnotowym, który ma znaczenie tak lokalne, subiektywne, jak i ostateczne – kosmiczne ( por Выгодский Л.[4]Właśnie w ten sposób (Выгодский) było napisane nazwisko tej publikacji, 1916). (cdn)

http://wiara.daiguo.com/doc/Modlitwa_i_przezywanie_pl.pdf

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz